Riscuri ce pot afecta o organizatie
Scopul workshopului:
- Utilizarea principiilor de managementul riscurilor ca instrument de management.
- Implemenatrea procesului de gestionare a riscurilor ca o componentă integrată a sistemului de management.
- Cunoasterea modalitatilor de identificare si masurare a riscului
Obiective:
La finalul workshopului cursantul să :
- cunoască terminologia specifica şi a principiilor de management al riscului;
- aplice cunoștințele accumulate.
- poată identifica și defini risculul, cauza, consecința;
- selecteze opțiunile adecvate de tratare a riscului,
Tematici abordate:
- Prezentarea cerintelor din ISO 31000: 2018;
- Proiectarea și implementarea unui proces al managementului riscului;
- Tipologia si caracteristicile riscurilor; Riscuri ale afacerii – Gandirea bazata pe risc pentru a raspunde cerintele de business;
- Gandirea bazata pe risc in acord cu cerintele din standardele pentru sistemele de management;
- Cunoștințe privind inregistrarea procesului de management al riscului
- Studii de caz/Exerciții
Metodologie:
- Prezentare
- Dezbatere
- Exerciții de grup
Durata:
16 h
Target Group:
Persoanelor care care doresc sa minimizeze riscurile la care este supusă organizația, cum ar fi, dar fară a se limita:
- Managerilor;
- Reprezentanți ai managementului;
- Persoanelor care au responsabilități în dezvoltarea și menținerea sistemelor de management;
- Personalului responsabil pentru dezvoltarea politicilor de management al riscului în cadrul organizației;
- Consultanților de sistem de management;
- Auditorilor de sistem de management;
- Responsabililor de proces;
- Auditorilor;
- Altor părți interesate (angajatori, agenți economici, serviciilor externe, interne de prevenire/protecție și consultanților de specialitate)