Analiza de business pentru profesionisti IT
Scopul trainingului:
În ultima decadă , rolul analistului de business a evoluat de la analistul de business care scria proceduri la acela de a realiza conexiunea între comunitatea utilizatorilor ce nu au cunoaștere tehnică și furnizorii de soluții tehnologice.
Acest curs furnizează o acoperire introductivă și proactivă a cunoașterii și competențelor esențiale analistului de business din zilele noastre și a unui viitor previzibil in relația cu unitațile de business ale organizației.
Obiectivele cursului:
- După finalizarea cursului BA pentru Profesioniști IT, participanții vor căpăta aptitudinile necesare pentru:
- Descrierea relației între proiecte și procese
- Descrierea metodologiilor de proiecte dezvoltare
- Înțelegerea elementelor de bază ale arhitecturilor enterprise și impactul asupra selecției proiectelor.
- Învățarea proceselor de comunicare și cum impactează acestea selecția proiectelor.
- Determinarea stilului de comunicare ale participanților ( profil BEST) și înțelegerea modului prin care acesta poate ajuta în obținerea cerințelor.
- Colectarea și documentarea cerințelor utilizatorilor folosind următoarele tehnici:
- Interviuri
- Sesiuni colaborative
- Construirea prototipurilor
- Folosirea tehnicilor de defalcare a activităților
- Bazele Use Case-urilor
- Analiza proceselor de business
- Modelarea de business
- Fundamente de modelare de proces
- Validarea cerințelor prin modelarea datelor
- Fundamente de testare și asigurarea calității
Tematici abordate:
Vedere de ansamblu asupra domeniului analizei de business
- Responsabilități ale Analistului de Business
- Comunicarea
- Mecanisme de distribuție
- Stiluri de comunicare
- Strategii de documentare
Colectarea cerințelor
- Nivele de cerințe ale unui proiect
- Identificarea nevoilor în raport cu dorințele
- Tehnici de colectare a cerințelor
- Interviuri
- Construirea prototipurilor
- Use Case-uri
- Ateliere de lucru colaborative
- Structura defalcată a activităților
- Analiza procesului de business
- Clasificarea cerințelor
Modelarea
- Analiza proceselor de business
- Imbunătățirea proceselor de business
- Reinginerizarea proceselor de business
- Modelarea datelor
- Fundamente
- Diagrame relație-entitate
Fundamentele testării
- Strategia de testare
- Asigurarea calității proiectului și a calității produsului
- Scenarii de testare
Șabloane de lucru
- Schițarea cerințelor software/de produs
- Șabloane UseCase
- Șabloane pentru planuri de testare
Sesiuni practice aplicative
- Discutarea practicilor de analiză de business în cadrul companiei
- Conducerea unui proiect cu facilități limitate de comunicare
- Determinarea stilului de comunicare
- Interviul cu sponsorul proiectului și construirea unui produs
- Dezvoltarea UseCase-urilor si a diagramelor UseCase
- Proiectarea și facilitarea sesiunilor de colectare a cerințelor
- Colectarea cerințelor în paralel cu dezvoltarea structurii defalcate a activităților
- Crearea unui model de proces de business
- Dezvoltarea documentului de cerințe la nivel înalt
- Dezvoltarea diagramei relație-entitate
- Crearea planului de testare în cadrul proiectului.
Metodologie:
- Facilitare
- Dezbatere
- Sesiuni practice aplicative
Durata:
4 zile
Target Group:
- Analiști de business (indiferent de gradul lor de cunoaștere)
- Manageri de proiect care au și rol de analiști de business în proiectele lor
- Manageri care au analiști de business în echipele lor.